Diena.lv: auditorijas iesaistes lietderība

Diena.lv logoPaturpinot Diena.lv izveides tēmu, vakar pārdomāju radušos situāciju, uzdevu sev jautājumu – vai blogos rakstītais par Diena.lv tiek ņemts vērā un vai ir kāda praktiska nozīme izvērtēt šo jauno projektu?

Katrai mājas lapai ir noteiktas mērķauditorijas, kurai tā ir paredzēta un ar kurām mājas lapas izveidotājs cenšas komunicēt. Diena.lv veidotāji iespējams neņēma vērā (IT) blogeru auditoriju, kuru interesē arī jaunās mājas lapas tehniskās puses izvērtēšana: dizains, lietojamība, tehniskā darbība utml. Blogeri ir kā viedokļu līderi, vismaz Internet vidē noteikti. Viņi ietekmē Internet auditorijas attieksmi un uzskatus par jauno mājas lapu, analizē to, izsaka savus atzinumus. Būtu daudz vērtīgāk, ja nepilnības, kuras ir piefiksētas paziņotu izstrādātājiem, nevis publicētu savā blogā. Jau iepriekš rakstīju par to, ka citi Latvijas blogeri pauda savu viedokli par jauno Diena.lv un šo rakstu komentāros bieži ir redzami komentāri, vērtīgi atzinumi, novērtējumi – tas viss ir izmētāts pa citiem blogiem un kā komentāri arī Diena.lv rakstā “Laipni lūdzu portālā “Diena”“.


Reklāma:
Viesnīcu cenu meklētājs SalidziniViesnicas.lv - salīdzini cenas no 34 rezervēšanas portāliem:
Labākās Rīgas viesnīcas – izvēlies piemērotāko
Tallinas viesnīcas - 85 viesnīcas
Viļņas viesnīcas – 87 viesnīcu piedāvājumi

Ikviens, kurš strādā web izstrādē zinās teikt, cik grūti ir veikt pilnīgu testēšanu – dažādie pārlūki, pārlūkprogrammas, izšķirtspējas, versijas, to visu iztestēt pašiem ir grūti. Tad rodas jautājums: vai Diena varētu uzklausīt blogerus un citus tehniskos speciālistus, kuriem ir vērtīgs viedoklis, ieteikumi par mājas lapu, izmantojot šo ekspertu atzinumus? Tam atliktu vien izveidot atsevišķu e-pastu vai kontaktformu, kurā varētu šo vērtīgo informāciju nosūtīt un saņemt arī kādu atbildi. Šāda stratēģija samazinātu neapmierināto skaitu, ja skaidri pateiktu, ka Diena.lv nav pilnībā gatava un gaidam atsauksmes, ierosinājumus utml. Gadījums ar sākumā neesošo RSS radīja tiešām mazliet negatīvu jautājumu – vai tad RSS nebūs? Tas izskanēja arī vairākos komentāros publicēšanas dienā. Diena.lv ir sevi pozicionējusi kā resursu, kurā lielu daļu no satura veido arī paši lietotāji, varbūt būtu vērtīgi uzklausīt lietotājus arī tehniskās puses uzlabošanā? Šis gadījums man lika izvērtēt iespējamo komunikācijas stratēģiju jaunu projektu publicēšanā, tomēr, tā kā šīs vēl ir tikai zaļas domas, tad tās prasīs savu laiku pārdomāt un apdomāt.

P.s. Neviena Latvijas bloga raksta komentāros neesmu redzējis komentāru no Diena.lv puses, ka kāds no šiem ierakstiem būtu tapis lasīts un ņemts vērā, tādēļ šaubos par Papuass teikto: “Iekomentēšu šeit, gan jau kāds no diena.lv lasīs“, bet varbūt viņi to dara klusi un nemanāmi.

13 komentāri par “Diena.lv: auditorijas iesaistes lietderība

  1. Māris

    lasot tieši domāju par to ko vēlāk pateici iekš P.S.
    Visi blogeri jau var teikt ko gribu, taisnību vai melus, bet tikai līdz vienam noteiktam brīdim. Šīs brīdis ir tad, kad diena.lv pārstāvi sāktu atstāt komentārus. Tas gan palīdzētu viņiem, gan blogerim gandarījums, ka viņa saucienus ir sadzirdējušas lielās ausis, un, pat noteikti, blogeris vēl vairāk iedziļināsies diena.lv projektā un sniegs arvien lielāku feedbacku nekā iepriekš.
    Bet izskatās, ka diena.lv nemaz neskatās, kas notiek blogos un turpina savu ceļu. Tam varētu būt vairāki iemesli, (1) Mēs parāk kruti, lai klausīties kaut kādos mazo blogeros (neapzinas situāciju) (2) mēs to nemākam uztaisīt (3) tas maksā daudz un labāk noklusējam, un ceram, ka bosi nepārmetīs.

  2. Māris

    CLk55AMG, vai tev liekas, ka blogeri ir kaut kādi lauķi, kas tikai runāt māk? Vai Tev nav radusies ideja, ka daudzi blogeri strādā nopietnu IT darbu un saprot par ko raksta?

  3. krizdabz

    Vēl jau pastāv versija, ka CeLka55AMG pats ir no DIENAs :D

    Bet, jā, tēma aktuāla. Cik pieredze rāda, tad blogus ievēro arī lielāki portāli. Savulaik rakstīju par to, ka portālā 1188.lv ir problēmas ar reklāmas banneriem (uz Linux mašīnām tos nevar aizvērt) un dažu dienu laikā ar mani sakontaktējās Lattelecom pārstāvis un tagad šī problēma ir atrisināta. Tā, ka ieklausās gan. Un es arī piekrītu, ka blogeri ir aktīvi IT interesenti, kuri ar vislielāko prieku norādīs ne tikai uz kļūdām, bet arī uz iespējām labot situāciju. Un pat naudu nepaprasīs! ;)

  4. Edgars Koroņevskis Raksta autors

    Paldies arī CLk55AMG par atbalstu :) Bet es domāju, ka blogeri ir viedokļu līderi, pagaidām varam runāt par šīs ietekmes apjomu un auditoriju, tomēr ir atsevišķi blogu autori, kuros ieklausās un kuru teiktajam tomēr ir svars.

    Pēc šiem komentāriem nostiprinās mana pārliecība, ka blogi un Internet lietotāji kopumā ir sava veida slēptais resurss, kurš patlaban netiek vēl pilnībā izmantots, ja nu vienīgi dažkārt mārketinga kampaņās izmanto “uzpirktus” blogerus, kuri nodzied kādu slavas dziesmiņu mārketinga precei. Piekrītu Krizdabz teiktajam, jo Internet aktīvistiem ir šī vērtība sniegt padomu un atbalstu, turklāt neprasot naudu par to.

  5. Oj.Ka.

    jā, Dienai vajadzētu meklēt visādus tu “blogerīšu” kuri uzskata sevi par interneta karaļiem un prasīt viņu viedokli. Muļķīgi ne? Latvijas un pasaules blogosfēra diemžēl ir pārāk sekla savās idejās, darbos, mērķos un vārdos. Reti kurš blogs dod intelektuālo pienesumu virtuālai videi, jo pārsvarā lielais vairums nodarbojas ar jau nosūkātu konfekšu atkārtotu sukāšanu, pārsūkāšanu un atsūkāšanu (ceru ka ievēroju secību).

  6. Edgars Koroņevskis Raksta autors

    Kārtējo reizi dzirdama sūkstīšanās par to, cik mēs esam mazi, sekli un vispār – reņģēdāji vien esam. Ar tādu attieksmi kā Oj.Ka nudien neko daudz panākt nevar, ja jau pašos pamatos ir šāds uzskats. Neko jaunu nepateikšu – kritizēt ir vienmēr viegli, bet tiklīdz kaut kas ir jādara – tā tudiš pīp vien sanāk. Kamēr nav normāli priekšlikumi, nevis populistiski izsaucieni, tikmēr jau nekas nemainīsies.
    Kā jau minēju iepriekš, ja Diena vēlās iesaistīt lapas apmeklētājus satura veidošanā, kādēļ gan to arī nedarīt funkcionālajā uzlabošanā? Katra paša ziņā ir ņemt vai neņemt vērā to, ko par tavu mājas lapu / blogu / portālu saka citi, bet uzklausīt jau vienmēr ir vērtīgi. Šeit īsti vietā ir izcelt arī Māra teikto: “Vai Tev nav radusies ideja, ka daudzi blogeri strādā nopietnu IT darbu un saprot par ko raksta?”
    Tēmas par lopkopību, atomfiziku un elektriskā krēsla maiņstrāvu/līdzstrāvu izmantošanas priekšrocībām atstāju citiem un tur nudien nevienam pat neiesaku uzzināt manu viedokli, heh.

  7. Uldis

    Man gan īsti nešķiet, ka centieni aicināt cilvēkus iesūtīt savu viedokli būtu īpaši produktīvi. Ok, gan jau kāds arī izmantotu šo iespēju, bet pēc manas pieredzes (gan kā infrmācijas piegādātāja, gan patēretāja) poga “ziņo mums par to un to” visbiežāk paliek neizmantota pat tad, ja kļūda ir pamanīta. Protams, šādai iespējai ir jābūt, nevajadzētu no šīs pieejas atteikties tikai tāpēc, ka tā nav pārāk efektīva – tā atstāj labu iespaidu (mums rūp ko tu domā) un ēst neprasa.

    No otras puses – ir normāli un ļoti apsveicami, ka cilvēki padara savus viedokļus publiski. Līdz ar to es domāju, ka aizvien vairāk uzņēmumi sāks pievērst uzmanību tādai lietai, kā interneta monitorings – vai nu veicot to inhousā, vai pērkot kā pakalpojumu no kāda.

  8. Edgars Koroņevskis Raksta autors

    Atbildēšu Uldim: situācija ir tieši tāda, ka nav jāaicina cilvēki – tie jau paši ir pietiekami daudz šos viedokļus izveidojuši, sarakstījuši, tikai jautājums, vai tas arī reāli tiek izmantots? Tas saistībā ar Diena.lv.
    Bet citādi arī lapā būtu noderīgi, ka ir kaut kāda vieta, kur ziņot par kļūdu. Grūti spriest par kopējo auditorijas atsaucību, bet sava daļa varētu būt. Daudzviet atgriezeniskā saite vien aprobežojas ar aptaujas klātbūtni: kā jums patīk mūsu jaunā mājas lapa? (piemērs: http://ozolmuiza.lv/index.php?go=Voting&in=vote&id=7)
    Nu drīz jau pienāks tā diena, ka būs atsevišķi blogi un forumi, kuri arī tiks monitorēti un tajos aktīvāk piedalīsies arī apspriešanas objekts vai pārstāvētās nozares pārstāvis, uztvers internet mērķauditorijas par svarīgāku kā tas ir patlaban.
    Bet vēlreiz paldies visiem par viedokļiem, tas ir lietderīgi šo domu gājienu apviļāt un izklapēt.

  9. Māris

    ir tāda lapa/experiments http://cangooglehearme.com/, kur cilvēks gribēja, lai viņu sadzird google un uzklausa viņa biznesa ideju. Varētu Latvijā līdzīgi uztaisīt :) Bet nu tas ir tāds baigais evanģelisms :) Savā ziņā arī tests.
    Bet vienmēr jau var aizsūtīt “dienai” epastu ar linku un uzrakstu un paprasīt viņu viedokli :)

  10. Taustiņklabeklis

    Manuprāt, lietderīgi ir ne tikai uzrakstīt par Diena.lv (šis tikai ir viens piemērs), bet informēt par uzrakstīto arī Diena.lv veidotājus.

    Ir normāli, ja Diena.lv veidotāji neseko līdzi visiem LV blogiem un nekur.lv tikai tamdēļ, ka, lūk, kāds blogeris varētu kaut ko uzrakstīt. Nu ok, Artis Āre nav gluži “kāds blogeris”, bet šī padarīšana aiz vien ir samērā sveša zināmam cilvēku slānim. Tur nav nekā slēpjama, nedz briesmīga. Pat WEB projektu vadītāji, programmētāji un dizainieri bieži vien tādus “blogus” vienkārši nelasa.

    Te varētu, protams, runāt par to, cik vērtīgi vai nevērtīgi mūsdienās ir sekot līdzi šim žurnālistikas paveidam, bet nu, tāda pagaidām ir realitāte.

    Pats, tas retās reizes, kad esmu rakstījis ko līdzīgu informēju pašu vaininieku. Ok, pēdējais bija tāds muļķīgs variants ar Rīgas Satiksmes sarakstiem, taču tomēr – viņi to novērtēja un ātri rīkojās. Saprotams, ka Rīga satikmes nav interneta medijs, bet tomēr nu neseko viņi līdzi tiem blogiem.

    Neturēsim sveci zem pūra un nesīsim kalnu pie muhameda, ja muhameds nenāk pie kalna.

Komentāri ir slēgti.