Plaģiātisms, iedvesmas avots vai tomēr ideju sakritība? Bieži šādu jautājumu nākas sev uzdot apmeklējot mājas lapu Joe La Pompe. Šī mājas lapa ir medību trofeju izstāde, kurā galvenais medījums ir līdzīgas/nospiestas/kliedzoši nokopētas reklāmas. Lapas autoram Joe var sekot arī viņa Twitter kontā @JoeLaPompe Es pats izmantoju iespēju sekot līdzi RSS jaunumiem. Mājas lapā vēstīts, ka šāds reklāmas ideju salīdzināšanas arhīvs tiek veidots kopš 1999.gada. Pāršķirstot virtuālās lapas, var redzēt, ka dažas oriģinālās reklāmas ir pat vairāk kā 10 gadus vecas, tātad tiek pamanītas arī pavisam vecas reklāmas/idejas.

Ja atmetam negatīvo pusi (plaģiātisms un līdzīgas lietas), tad šī ir vēl viena oriģināla mārketinga mājas lapa, kurā var ik pa laikam ieskatīties un pakavēt laiku apdomājot, cik oriģinālas un mazāk oriģinālas reklāmas cilvēki ir spējīgi izdomāt un pat realizēt! Zemāk ir tikai daži piemēri, kuri man patika. Katrs pats var atrast savus favorītus, jo izcilu piemēru tur netrūkst.

Latvijas internetā sargsuņa funkcijas reklāmas kvalitātē izpilda slikto reklāmu ķērāji jeb kustība pret sliktu reklāmu Badad.lv Šajā lapā, salīdzinot ar augstāk minēto franču lapu, nav salīdzinātas reklāmas, bet gan vienkārši asi un mazāk asi komentētas. Protams, arī labi, bet nav ne uz pusi tik labi un oriģināli. Labi, labi – badad.lv ir labojies un piedāvā arī kaut ko labu, ne tikai kritiku. Labajam ir veltīta pat atsevišķa sadaļa Latvijas un pasaules labo reklāmu piemēriem, atliek vien cerēt, ka kādu dienu labo Latvijas reklāmu skaits šajā sadaļā pāraugs pasaules reklāmas.

Citi šī bloga raksti par reklāmas tēmu:

Pump it up! (BelgaCom reklāma)

Reklāmas manipulācija 14,99 eiro vērtībā


Internet grāmatu veikals - bezmaksas piegāde visā pasaulē

Atslēgvārdi:

    dažas vecas reklāmas, majas seb lv dziesma no reklamas