Turkebab krīze: atskats

Ievada vietā – šo mazo rakstu-pārdomas uzrakstīju vairākas nedēļas iepriekš, šodien redzu paziņojumu, ka Turkebab tomēr piedalīsies Positivus festivālā – par to liecina paziņojums viņu Facebook lapā. Tagad droši var teikt, ka Turkebab būs Positivus arī šogad, ar interesi sekošu līdzi situācijai (sociālajos) medijos.

Pirms gada īsi pēc Turkebab nedienām Positivus blogā uzrakstīju rakstu “Twitter krīzes komunikācijā. Turkebab“. Straujiem soļiem tuvojas mūzikas festivāls “Positivus”, vai Turkebab arī izmantos šo iespēju – pagaidām nezinu. Ja Turkebab vadība izlems piedalīties, tad to vērtēju kā lielu uzdrīkstēšanos – tā noteikti būtu milzīga pārbaude klientu lojalitātei, no otras puses – paredzu, ka tikai saslimušie šobrīd arvien saista Turkebab zīmolu ar Positivus notikumiem, pārējā sabiedrībā šis jau varētu būt aizmirsts. Cits jautājums, vai paši festivāla rīkotāji vēlēsies šogad jebkādā veidā turpināt iepriekšējā gada komunikācijas likstas. Ļoti iespējams, ka sociālo mediju lietotāji varētu aktīvi “noriet” uzņēmuma dalību festivālā, iespējams uzraujot vecas rētas un ieberot jaunu pudu sāls. Šobrīd, gadu pēc dižķibeles, varam teikt, ka Turkebab kopumā krīzi ir pārvarējis un turpina attīstīties

Turkebab pārstāvis pēdējā gada laikā vairākas reizes ir dalījies galvenajos secinājumos par krīzi sociālajos medijos, par gūto mācību, piemēram, Webradar.lv raksts. Tomēr Turkebab mājas lapas jaunumu sadaļā teju gadu nav publicēti jaunumi, tikai informācija par skandālu – ieteiktu gan ātrāk aizpildīt ar labiem jaunumiem un vecie lai paliek vēsturei. Atskatoties uz pēdējā gada aktivitātēm sociālajos medijos, ir redzams, ka Turkebab aktīvi darbojas, cilvēki iesaistās, ir vairāki (manā skatījumā) labi piemēri, par kuriem pastāstīšu citreiz, bet .. jau ārpus šī mazliet iestīvējušā bloga.

Ik pa laikam bloga statistikā redzu intereses uzplaiksnījumus, ka apmeklētāji no Google meklē tieši turkebab krīzes gadījumu, tas liecina, ka šis gadījums ir iegūlies Latvijas sociālo mediju vēsturē uz palikšanu. Atliek vien cerēt, ka šādi gadījumi neatkārtosies un Turkebab būs izdarījis secinājumus turpmākai krīzes komunikācijai.

Sociālo mediju monitorings – semināra prezentācija

Seminārā “Interneta un sociālā mārketinga stratēģija” dalījos pieredzē un padomos par sociālo mediju monitoringu. Prezentācijā pieminētie raksti blogā:

Turkebab krīzes komunikācija

Mans Rimi klientu karte un Twitter

Pārējos rakstus par sociālo mediju tēmu varat lasīt sadaļā “Sociālie mediji“. Citas prezentācijas varat skatīt sadaļā Par mani. Par citu pieredzi, padomus iesaku lasīt vortālā Webradar.lv

Prezentācija “Sociālo mediju monitorings”

Google Analytics zināšanu pārbaudes tests

Pirmdienas vēlā vakarā izlēmu vēlreiz ievākt mazliet vairāk informācijas par Google analytics certified individual testu, atradu atlaižu kodu, iegādājos testu un nolēmu testa nolūkos mēģināt izpildīt testa jautājumus – rezultātā tas arī veiksmīgi izdevās.  Testu var aizpildīt Google testing center lapā. Šī eksāmena maksa ir 50$, bet uz nezināmu laiku darbojas šāds kods “BrianCliftonBook2010“, kas sniedz 50% atlaidi. Dažādas grāmatās esot pieejami kodi, kas sniedz iespēju aizpildīt bezmaksas. Diemžēl pašam tādu kodu neizdevās atrast.

Sagatavoties testam palīdzēs daudz un dažādi palīgmateriāli, iepriekšējo pieredzi papildināju ar Google analytics IQ lessons. Ļoti noder ikdienā un testa aizpildīšanā Brian Clifton “Advanced Web Metrics with Google Analytics” jaunākā grāmata. Angļu valodā ir pieejamas arī citas grāmatas par Google analytics tēmu, tomēr jāņem vērā, ka GA attīstās tik ātri, ka nākas papildināt zināšanas dažādos blogos, sekot līdzi GA oficiālajam blogam utml.

Turpiniet lasīt

Klientu atbalsts e-pastā un Twitter

Pirms pāris nedēļām bija aktuāls jautājums visiem lielākajiem telekomunikāciju operatoriem. Jautājuma aptuvenā būtība – vai viņi piedāvā konkrētu tālruņa modeli. Ikdienā ne brīdi nedomājot šo jautājumu uzdotu aktīvajiem Twitter pārstāvjiem, tomēr šoreiz izlēmu iet ierasto ceļu, izmantot iespēju nosūtīt jautājumu e -pastā. Vai tiešām Twitter ir vien paplašinājums esošajam klientu atbalstam? Atbildi meklē raksta beigās.

Turpiniet lasīt

Twitter krīzes komunikācijā. Turkebab

Sociālie mediji kā Twitter jau ir sevi pierādījuši kā jaudīgu informācijas kanālu, tas īpaši var noderēt krīzes komunikācijā.  Šis raksts ir neliels ieskats ar manu viedokli par gadījumu ar “Turkebab” šīs nedēļas nogales Positivus festivālā. Pēc kaujas visi ir gudri un mācās tikai no savām kļūdām, bet tomēr dažas atziņas ir radušās.

Iesākumam neliels ieskats Latvijas vēsturē – tieši pirms gada bija lielā Tele2 krīze – tīkls nedarbojās, uzņēmuma vadību sazvanīt nevar, vienīgais komunikācijas kanāls Twitter konts ilgstoši klusē. Cilvēki nesapratnē, noticis ārkārtējs nobrukums, bet uzņēmums par to neziņo – cilvēki vīlušies: kādēļ sekot twitter kontam, ja ārkārtas situācijā tur nekāda informācija netiek publicēta. Tiklīdz Tele2 Twitter konts sāka „runāt”, tur rakstīto regulāri sāka pārpublicēt arī ziņu aģentūra „LETA”, tālāk šīs ziņas tika publicētas citos portālos. Twitter kļuva par organizācijas galveno saiti ar auditoriju, tikai vēlāk sāka parādīties paziņojumi presei un detalizētāka informācija. Šis bija pirmais spilgtais gadījums, kas parādīja, cik noderīgs var būt Twitter kā komunikācijas kanāls, ja tas ir izveidots par plaši atpazīstamu un uzticamu. Cits jautājums – cik efektīvi tas tika izmantots. Līdzīgs gadījums bija citam telekomunikāciju uzņēmumam Blackberry  – globāls nobrukums bija BlackBerry tīklam – tā vadītājs izmantoja Iphone un Youtube, lai ierakstītu un publicētu uzrunu savai auditorijai.

Turkebab

Turkebab ir viens no nedaudzajiem man zināmajiem uzņēmumiem, kas ar Twitter palīdzību un digitālā mārketinga aktivitātēm ir izveidojuši savu klientu loku Internetā – pirmās ēstuves atklāšanā ar Twitter akciju un informāciju sociālajos medijos viņi panāca lielu atpazīstamību, ēstuvi gāza apkārt, par viņiem Coolynx (pods.lv)  runāja vēl pirms viņu atvēršanās. Līdz ar plašām akcijām kolektīvās iepirkšanās portālos auga lojālo klientu skaits, kuri par to dalījās arī Twitterī. Viss labi līdz brīdim, kad lasi portālos, ka tavs iecienītais kebabu gatavotājs ir ķezā, dodies skatīt Twitter kontu, bet tur tukši un vientuļi, nav nekādas informācijas – atliek izmantot Twitter meklētāju.

Turpiniet lasīt

Attālināta darba vieta jeb strādā no jebkuras vietas

Šodien, 31.maijā, Microsoft aicina piedalīties interesantā iniciatīvā „Strādā no jebkuras vietas”: “Iniciatīvas laikā Latvijas organizācijas un to darbinieki tiks rosināti izmantot jauno tehnoloģiju sniegtās priekšrocības – mobilitāti, efektivitāti, dodot darbiniekiem iespēju strādāt no jebkuras vietas. Tāpat iniciatīvas uzdevums ir likt aizdomāties tās dalībniekiem par savu resursu lietderīgu izmantošanu un līdzsvaru starp darbu un privāto dzīvi.”  Krizdabz jau uzrakstīja savu viedokli par šo tēmu.

Turpiniet lasīt

Vienotas vadlīnijas un platforma valsts iestāžu mājas lapām

Ikdienā jau vairākus gadus neesmu saistīts ar mājas lapu izstrādes biznesu, tomēr arvien sekoju līdzi jaunumiem Latvijas web izstrādes jomā, vērtēju jaunos projektus. Īpaši uzmanību pievēršu valsts iestāžu mājas lapām, jo visbiežāk par to izveidi maksājam mēs, nodokļu maksātāji. Tātad šīs lapas mazas kripatiņas veidolā pieder arī man un mana vēlme ir sasniegt savus mērķus šajās lapās iespējami ātri, nevis bezgalīgi ilgi klejot un lēkāt no viena portāla uz otru. Vērtējot iestāžu mājas lapas gan no lietotāja, gan izstrādātāja puses jāsecina, ka daudzām Latvijas institūcijām arvien ir ļoti plašas iespējas uzlabot vienu no galvenajiem komunikācijas rīkiem. Nav vērts izgudrot divriteni divreiz un par to arī dubultā samaksāt, lapas veidojot, vērtīgi ir iepazīties ar citu valstu pozitīvo un mazāk sekmīgo pieredzi. Citās valstīs kā Zviedrija, Somija, Nīderlande, Lielbritānija, ASV, Jaunzēlande ir valsts iestādēm paredzētas detalizētas un plaši aprakstītas vadlīnijas satura izveidei, tehniskai izstrādei, dažas izmanto vienotu tehnisko platformu.
Turpiniet lasīt