Komunikācija sociālajos medijos ir savstarpējā cilvēku komunikācija, tādēļ organizāciju kontekstā nozīmīgs ir pārstāvis, kurš sociālajos medijos pārstāv organizāciju. Gatavojoties vakardienas Webradar semināram, kā arī semināra laikā guvu vairākas atziņas par Twitter korporatīvo kontu uzturēšanu un to nozīmi sociālās identitātes veidošanā. (Webradar semināra prezentācija būs pieejama LETA/Nozare klientiem) Nenoliedzami Latvijā uzņēmumiem ir vairāki labi piemēri komunikācijai un īpaši klientu atbalstam Twitterī, tomēr daži, manuprāt, ir spēruši soli priekš pārējiem.
Ikdienas komunikācijā esam pieraduši, ka klientu atbalsts pa tālruni iepazīstina ar sevi, nosaucot vārdu. Kādēļ šī vienkāršā pieklājības lieta netiek ievērota uzņēmumu Twitter kontos? Tikai daži no tiem ir publicējuši savu Twitter pārvaldnieku vārdus, parakstās pie saviem Twitter ierakstiem.
Bite Twitter konts – piemērs komunikācijai sociālos medijos
Telekomunikāciju uzņēmums “Bite” ir viens no nedaudzajiem uzņēmumiem, kuri ar Twitter palīdzību ir krietni mainījuši manu attieksmi par šo organizāciju. Liela nozīme ir tieši Twitter kanālam, jo tas ir galvenais komunikācijas kanāls, kā šo organizāciju uztveru. Lai arī neesmu ne šī Twitter konta sekotājs, ne klients, tomēr dažkārt palasu uzdotos jautājumus un komunikāciju kopumā.
Bites konta @bitelv konta pārvaldnieks ir Kaspars Misiņš (Twitter fonā gan ir rakstīts tikai Kaspars). Internet vidē viņš ir pārstāvēts ne tikai kā Bites twitter konta personība, bet arī aktīvi blogo par telekomunikācju un IT jomu savā blogā parasts.lv. Blogeris @krizdabz intervēja Kasparu (intervija Krizdabz.lv), kurā viņš arī pastāsta par Twitter konta uzturēšanas aizkulisēm. Ar prieku lasīju šīs intervijas komentārus, kuros cilvēki pauž atbalstu šim twitter kontam un tā darbībai – tātad arī citi šo darbu novērtē ļoti pozītīvi, turklāt pievērsiet uzmanību intervijas lasītāju skaitam (tie gan nav unikālie, bet tomēr). Paldies arī aktīvajam blogerim Kristapam, kurš iesaista auditoriju un aicina uzdot jautājumus, padarot interviju vēl saistošāku.
Rezultātā @bitelv Twitter konts vairs nav anonīms, bet gan dzīvīgāks un atraktīvāks, jo zini, ka tava saruna notiek ar patiešām zinošu cilvēku, kurš savas zināšanas un prasmes parāda arī ārpus ierastā Twitter rāmja un var atbildēt arī uz āķīgākiem jautājumiem, sniedz noderīgas atbildes. Rezultāts – cilvēki to novērtē. Jādomā, ka tas arī atspoguļojas klientu lojalitātē.
Nordea Bankas piemērs
Vakar Dagnija Lejiņa Webradar semināra ietvaros iepazīstināja ar Nordea bankas twitter kontu @Nordea_Latvija. Arī viņi veiksmīgi izmanto Twitter noformējumu, lai informētu citus par šī Twitter konta autoriem, darba laiku, kā arī fotogrāfijas, lai iepazīstinātu citus ar sevi. Viens no šī Twitter konta rakstītājiem ir mans kursabiedrs Juhans, pazīstams cilvēks vienmēr palielinās ticamību informācijai. Šis konts arī ir kā labs piemērs korporatīvā Twitter identitātes veidošanai. (Biju palaidis garām šādu projektu DariGudri.lv, atbalsta Nordea, iesaku apskatīt)
Neskrien pakaļ – veido savu!
Šie secinājumi nenozīmē, ka tagad visiem ir jākļūst atklātiem un visur jāievieto savs vārds, foto – tas var nebūt iespējams dažādu iemeslu dēļ, piemēram, vairāki cilvēki ar to strādā, mainās, apkalpo aģentūras cilvēks utml., tomēr šie daži piemēri parāda atšķirīgu sniegumu, kas izceļas uz pārējo fona. Mākslīgi izveidota vide noteikti nesniegs to, ko spēs sniegt cilvēka personība, kura spēs pievilkt jaunus sekotājus, kuri nākotnē var kļūt par klientiem, kā arī pildīt tik svarīgo uzdevumu – noturēt esošos klientus, veicināt to lojalitāti zīmolam un organizācijai kopumā.
Anonīmos uzņēmumu Twitter kontu pārvaldniekus būtu jādēvē par operatoriem, jo viņi ir anonīmi, savukārt atklātos korporatīvo kontu pārvaldniekus – par personībām, jo darbiniekus, kuri atklāti komunicē, ir kauns dēvēt par vienkāršu operatoru.
Tehniska piezīme – atgādinājums sev un citiem: pārbaudiet Twitter kontu fonu attēlus dažādās ekrāna izsķirtspējās, lai izvērtētu, cik labi fons attēlojas dažāda platuma monitoros, piemēram, portatīvos dators un FullHD monitoros (1920), lai neizvietotu nogrieztos laukumos svarīgu informāciju. Arī fona attēla izmērus centieties saglabāt iespējami mazus, lai nebūtu smagi attēli, kuri kavē lapas ielādi.
Līdz ar šo rakstu izveidoju jaunu bloga kategoriju Sociālie mediji, tādēļ arī turpmāk par sociālo mediju tēmu būs jauni ieraksti. Raksta komentāros varat papildināt arī citus piemērus, kur ir izveidots labs Twitter sociālās identitātes noformējums.
Par Bite twitter konta ekselento darbību piekrītu, kad vēlējos iegādāt telefonu pakonsultēja kas un kur labāk, operatīvi sniedza neskaidro informāciju par pakalpojumiem. Bite twitter konts tiešām var kalpot par piemēru visiem citiem!