RIMI jaunā lojalitātes kampaņa – klientu karte

Man nepatīk gausties un žēloties, šis ieraksts arī nav par žēlabām, bet gan situācijas izklāsts un mudinājums Rimi uzlabot klientu apkalpošanu. Rimi man ir sagādājis arī daudz patīkamus brīžus, bet daži darvas pilieni dara savu.

Vakar nopriecājos, ka RIMI beidzot ir palaidis arī savu lojalitātes kampaņu – par to ziņa ir lasāma arī viņu mājas lapā. Šajā veikalu tīklā iepērkos salīdzinoši bieži, tādēļ priecājos par katru iespēju iegādāties kaut ko izdevīgāk. Vakardienas mēģinājumi saņemt karti rindu dēļ beidzās ar neveiksmi, tādēļ šorīt aizpildīju anketu vēlreiz ar šodienas datumu un mēģināju vēlreiz. Vakar no rīta kartes izsniedza kasiere, savukārt vakarā jau bija atsevišķs galds – kādēļ tas nebija uzreiz ieviests, vakar no rīta  jau lieki neveidotos rindas.
[ad name=”post-hotel”]

Šodienas RIMI apmeklējumā viss labi līdz brīdim, kad vajadzēja veikt apmaksu – no rīta rindas ir ierasta lieta. Izvēlējos tuvāko un pēc kāda laika sapratu, ka neskati rindu pēc tās garuma – kasieris ir galvenais atslēgvārds. Lielākoties jau zinu, no kurām labāk turēties pa gabalu un kuras apkalpos gana ātri. Šoreiz par to nedomāju un stājos vien īsākajā rindā – citās jau cilvēki izrotējuši pa divi lāgi, bet mans tik stāv un gaida (pacietīgi gaidīju, gribēju zināt, cik ilgi tas viss vilksies). Kad pienāca mana kārta, sniedzu savus apelsīnus uz apmaksu un savu jauno RIMI karti. Kasiere vērsās pie manis ar jautājumu, vai karte ir aktivizēta. Skatiens bija tik caururbjošs un es ievēlējos kaut es ar savu domu spēku jau būtu aktivizējis šo karti. Pēc mana drosmīgā „nē” kasiere sāka rakņāties mantās (lai arī viena pircēja pirms manis arī aktivizēja šo karti), izvilka ar roku rakstītu lapiņu (wtf?) ar instrukciju, kā aktivizēt. Mans siltais ieteikums ir aiziet pēc kartes saņemšanas uz kasi un uzreiz to aktivizēt. Kad ir aktivizēta karte, tad arī tālāk iepirkties – izvairoties no visādiem pārsteigumiem. Tagad Stockmann un Maxima kasēs ierastais jautājums – vai jums klientu karte ir? – būs ikdiena arī Rimi kasēs.

RIMI ieteiktu izveikt kasieru novērtēšanas procedūru, aicinot cilvēkus kaut kā novērtēt kasieru darbu – celt labos un pelt sliktos (lēnos, nevērīgos) kasierus. Lēni darboties ar kases aparātu un tad steidzīgi, nevērīgi nomest uz „šķīvīša” naudas atlikumu nav nekas patīkams (pircēja pirms manis tika apkalpota tieši šādi).  Tas īpaši attiecas uz vecāka gada gājuma kasieriem – nekā personīga, bet vērtējot pēc apkalpošanas kvalitātes, nākas izvēlēties doties uz kasēm pie jauniešiem.

Rimi ir reģistrējis arī twitter kontu @mansrimi – tas ir apsveicami, bet vismaz šobrīd ir masveida ziņojumu pārpublicēšana. Ja es sekoju līdzi šim kontam, tad tomēr vēlos saņemt informāciju par karstajiem piedāvājumiem, nevis par to, ko par rimi saka citi. Turklāt twitter kontā nav nekādas informācijas, ka kartei var pieteikties elektroniski – jāvaicā, kādi ir šī twitter konta mērķi? Papildināts: ar mani sazinājās RIMI sabiedrisko attiecību pārstāve un informēja, ka konkrētais konts tomēr nepieder viņiem! Lai kalpo par piemēru citiem noreģistrēt pirms kampaņām atbilstošus domēnus, twitter kontus utml.

Papildināts, 21.01.2011: šodien Rimi mājas lapā ieraudzīju, ka tajā automātiski publicējas ieraksti no twitter konta @mansrimi – vēlāk guvu atbildi, ka iepriekš neoficiālais rimi konts ir kļuvis par oficiālu veikala Rimi Twitter kontu. Iespējams, ka iepriekšējais twitter konta īpašnieks par to saņēma naudiņu, vai arī twitter.com pārstāvji ar tiesību spēku atņema.

Atliek vien minēt, kāda ir atšķirība starp Rimi papildus kontiem @Sviitrkods_Rimi un @Laazeracs_Rimi. Twitter komunikācijā daudzi uzņēmumi vēl ir taustīšanās stadijā, tādēļ priecājos par soļiem sociālās mediju komunikācijas virzienā, tomēr pēc kāda laika arī jānovērtē paveiktais un jāskatās atkal, kādā virzienā doties.

Papildināts: ar mani sazinājās RIMI pārstāve, lai iegūtu papildus informāciju. Labi, ka šādi bloga ieraksti nepaliek bez reakcijas. Es būtu ļoti vīlies, ja tā nebūtu.

14 thoughts on “RIMI jaunā lojalitātes kampaņa – klientu karte

  1. Pingback: Tweets that mention   RIMI jaunā lojalitātes kampaņa – klientu karte | Edgars Koroņevskis -- Topsy.com

  2. Lexxus

    Biju vakar pēc kartes Rimi Valdemārā – ne tev rindu, ne problēmu. Karti laipni izsniedza informācijas stendā, uzreiz arī aktivizēja, novēlēja patīkamu iepirkšanos.

    Pie kasēm gan jā, taisnība – īpaši kad daudz cilvēku, mēdz būt tevis aprakstītas situācijas :) Bet jaunu kasieru darbs arī jāciena. Es smaidu, kad viņām kaut kas nesanāk, un viņas smaida atpakaļ un līdz ar to – apkalpo ātrāk un pārliecinošāk.

    I mean, viss ir mūsu galvās. Jābūt dzīvē pozitīvākam, un tās 5 minūtes, ko pazaudēji “garākā” rindā, gan jau atgūsi citā vietā ;)

  3. k.allikas

    Vakar arī saskāros ar īpaši nelaipnu apkalpošanu Stirnu RIMI. Kasiere, kas apkalpo ātrajā kasē(līdz 5 lietām, māmiņām ar bērniem utt.), tikai tad,kad biju izkrāvusi savas 8(!!!) lietas lika man pāriet uz citu kasi. Protams lieki piebilst,ka balkus kasēs milzumgara rinda un kasieri strādā īpaši nesteidzoties. Gribējās nelaipnajai pārdevējai paprasīt, vai tiešām viņai rokas nokritīs iesitot nevis 5, bet 8 preces. Un ja jā, tad,lai jau nu sit 2 čekos- pa 3 un pa 5 precēm.

  4. Edgars Koroņevskis Post author

    Armandam: arī aizpildot anketu offline obligāti bija jānorāda ģimenes stāvoklis. Ja neesi norādījis kādu lauku, to prasa anketas pieņēmēja. Ja tu nesaki, tad droši vien skatās uz rokām :)

  5. Edgars Koroņevskis Post author

    Lexxus: nav runa par jaunām kasierēm – tās kasieres jau ilgi strādā Rimi veikalā, bet pie viņu kasēm dažādu iemeslu dēļ veidojas visgarākās rindas! Darba spēju, kvalifikācijas celšana ir noderīga lieta, papildus izvērtējot katra darbinieka kompetences un tās uzlabot. Jaunām kasierēm visbiežāk stāv klāt blakus cits darbinieks, pamāca – pret to visu esmu iecietīgs, bet ja mēnešiem nemainās kasiera rindas caurlaidība, tad tas ir jau ievērības cienīgi + arī attieksme. Piemēram: vakar, kad aiznesu savu aizpildīto pieteikuma anketu uz Rimi kasi, sniedzu to kasierim, viņš pasaka – man to nevajag! Man papildus jāvaicā, kur man to anketu dot, jo no rīta cilvēki aizpildīja anketas un atdeva turpat! Jā, tie ir sīkumi, par ko ikdienā necepos un neinteresējos, bet, ja uz to skatās uzņēmuma līmenī – tad ir savādāk.

    Paturpināsim piemērus – Stockmann: lieliski, ka pārdevējiem un konsultantiem ir klāt norādītas valodas, kādās spēj ar mani kā klientu sazināties. Rimi iepērkas arī ārzemnieki – piedošanu, bet kauns, ka ļoti vienkāršas lietas kasiere nemāk pateikt angliski. Labi, ka ir līdzcilvēki, kuri palīdz – ne vienmēr visu ar žestiem var atrisināt. Tas nav Tukums vai cita reģiona veikals, kur tas ir stipri mazbūtiski, bet gan Galerijā Centrs un Origo! Norādiet pie kases, kurā kasē mani var apkalpot arī angliski – man kā pircējam no ārvalstīm tas ļoti palīdzētu.

  6. to k.allikas

    tapec jau taa ir aatraa kase, lai apkalpotu cilvekus, kas perk vienu mineraaliiti utt.. tad jau varetu cakareties un pirkt 20 produktus un sist 4 cekus, nez vai taa kase butu ipasi aatra ne?

  7. Armands

    Vakar aizgāju uz Rimi (Origo) un, tā kā pie ieejas Rimi sēdēja tante un dalīja klientu kartes, nolēmu arī es ātri aizpildīt anketu un iegūt to karti, jo padomāju, ka bez kartes tagad droši vien iepirkties būs neizdevīgi. Nepagāja ne piecas minūtes un karte jau bija man rokās un gāju pēc precēm. Pie kases man sarēķināja mazliet virs 11 Ls un pēc kartes novilkšanas (nez, kas tur ar to aktivizēšanu. laikam jau tagad dalīja jau aktivizētas, kopā ar kaut kādu čeku) atrēķināja 0.55 Ls. Tātad tiešām ietaupīju. Patīkami.
    Tikai man rodas jautājums, vai es būtu pārmaksājis šos 0.55 Ls, ja šādas kartes vispār nebūtu ieviestas un Rimi nevajadzētu segt izmaksas par šo pasākumu? Domāju, ka nē. Reāli jau lētāk nekas nekļūs, tikai būs jālieto karte. Patiesībā kļūs dārgāk – tiem, kam kartes nebūs…
    Un runājot par b.s. attieksmi pret klientiem un arī Rimi attieksmi pret darbiniekiem – man te arī ir ko pastāstīt. Tas lielā mērā izskaidros, kas ir par iemeslu (neskaitot nožēlojamās algas) tam, ka Rimi ir tik milzīgs darbinieku maiņas %. Un varu saderēt, ka darbinieku apmierinātības aptaujas tur nemaz neveic, jo rezultāti nebūtu no spīdošajiem.
    Nu tātad, sen tas jau bija (šķiet kaut kad pagājušā gada vasarā vai rudenī) kad iegriezāmies t/c Alfa Rimi veikalā un nonākot pie kasēm rindas, kā jau pārsvarā, bija kā Padomju laikos. Kasieres ņēmās vaigu sviedros un kaut kad pienāca arī mūsu kārta. Īsti vairs neatceros, kas notika, bet kasierei bija jāizsauc galvenā kasiere, vai kā viņu tur, lai atsauktu kaut kādu darījumu vai tml (nav īpaši būtiski). Jau krāmējot preces maisos nācās noklausīties abu sarunu, kur kasiere apgalvoja, ka viņai jau pirms 30 minūtēm pienācās pārtraukums un vispār viņai vajagot apmeklēt labierīcības. Galvenā kasiere to arī nenoliedza, bet teksts bija aptuveni tāds: “tu ko, galvu durvīs esi iespiedusi?! Paskaties kādas rindas. Tupi!” Nu ne tieši tā, bet tā es uztvēru. Domāju, ka kasiere to atspoguļotu ar vēl krāšņākiem epitetiem.
    Paņemam salīdzinājumam Stockmann – par precēm tur, salīdzinot ar Rimi, sanāk samaksāt tikai nedaudz vairāk, bet par to tu saņem ideālu apkalpošanu, mazākas rindas un kvalitatīvākas preces (par to vēl būs… :D). Neskatoties uz to, Stockmann nopelna, bet, atšķirībā no Rimi, nedara to uz darbinieku rēķina. Tas liek domāt, ka arī Rimi krietni vien varētu uzlabot apkalpošanu. Droši vien uz peļņas rēķina, bet nu come on!, tā kā ir tagad ir vienkārši draņķīgi.
    Runājot par Rimi produktu kvalitāti – par lielāko daļu preču neko daudz nevar teikt vai piekasīties, tā kā pamatā jau sortiments ir gandrīz identisks ar citiem veikaliem. Bet gaļas produkti… It īpaši jau ‘maltā gaļa’. Tieši tā ‘maltā gaļa’ pēdiņās, jo man nav pārliecības, ka tur vispār ir gaļa – tas redzams konsistencē un jūtams garšā. Garšo, katrā ziņā, pēc papīra salvetēm. Tādēļ arī svaigus (tas arī vēl ir zem jautājuma zīmes…) gaļas izstrādājumus Rimi jau sen vairs nepērkam, ja nu vienīgi kādu vistu. Par laimi gandrīz turpat pāri ielai ir foršais Mildas tirdziņš, kur vietējās ZS tirgo savu produkciju. Protams ir nedaudz (NEAUDZ) dārgāk, bet NESALĪDZINĀMI garšīgāk. Gaļa garšo pēc gaļas. Es, protams, saprotu, ka daudziem pensionāriem ir grūtības samaksāt arī tos dažus santīmus vairāk, salīdzinot ar Rimi, bet tad jau labāk samazināt mēneša gaļas patēriņu, nekā ēst Rimi salvešu kotletes. Nē nopietni, kas tur ir iekšā?!
    Ceru, ka Google Rimi gudrajiem parādīs arī šo komentāru. Skaidrs, ka viena gudrinieka komentārs jau neko nemainīs, bet lai padomā.

  8. Janka

    Piesakoties kartei neprasa personu apliecinošu dokumentu? Nu galīgi negribās sniegt īstos datus sistēmai, par kuras drošību nav 100% pārlieciības.

  9. k.allikas

    Kase arī domāta māmiņām, pensionāriem utt. Un kurs teica,ka es neesmu grūtniece!? Tas pat nav būtiski- galvenais bija apkalpošanas kvalitāte,kas bija drausmīga. Pietam tas bija pats vakars. Nedomāju,ka pārdevējai no tām +3 precēm nokristu rokas, pietam, ja viņa redz, ka citas kasēs ir milzumgara rinda! Spices RIMI nekad neesmu saskārusies ar šādu situāciju-kasieres laipnas pat darbadienas beigās neatkarīgi no kases un rindu garuma!

Comments are closed.