Ar finansēm un finanšu pakalpojumiem ikdienā saskaras teju ikviens. Pusaudžiem ir jauniešu kartes, skolnieku apliecības apvienotas ar debetkartēm, pateicoties izglītības programmām, banku informatīvajām kampaņām skolās, jaunieši visbiežāk ir zinošāki finanšu jautājumos par saviem vecākiem. Pieaugušajiem šī informācija nav tik vienkārši pieejama, jo, piemēram, banku mājas lapās atrodamā informācija nereti ir vērsta uz klientu apkalpošanu un mazāk uz neitrālu aprakstu par pakalpojuma būtību, tie ir piesātināti ar mārketinga tekstiem, savukārt analītiskie banku apkārtraksti ir pārāk dziļi cilvēkiem, kuriem ekonomika un finanses nav ikdiena.
Jauna informatīva mājas lapa FKTK KlientuSkola
Šodien iepazinos ar Finanšu un Kapitāla Tirgus komisijas (FKTK) izveidoto mājas lapu Klientuskola.lv – uzkavējoties šajā lapā, sapratu, ka daudzas lietas ir vienkāršotā veidā izskaidrotas ar īsu paskaidrojumu un ieteikumu palīdzību. Jo vairāk būs informācijas par finanšu pakalpojumiem un papildus informācija, kā sevi un savas finanses aizsargāt, jo labāk. Tieši informācijas trūkums noved pie gadījumiem, kā ar Key Promotions, kad cilvēki izmanto apšaubāmus pakalpojumus vai paraksta iepriekš neizsvērtus, rūpīgi neizlasītus līgumus un pēc tam kož pirkstos par to. Par klientuskola.lv mājas lapas tehnisko pusi daži vārdi – uz zaļa teksta lasīt ir nogurdinoši, lapai jāsataisa SEO, nav RSS (būtu noderīgi, lai es atnāktu vēlreiz, kad kaut kas jauns uzrakstīts). Lapas dizains gan ir lieliski uztaisīts – kaut kas savādāks kā ierastās lapas, var redzēt, ka dizaineris Asketic Riga ir piestrādājis (izņemot to zaļo krāsu – blakus ir balta fona daļa, ir ar ko salīdzināt).
“Balta” akcija
Mazliet paturpinot tēmu – šodien pastkastē atradu reklāmas lapiņu par apdrošināšanas sabiedrības „Balta” jauno piedāvājumu. Ievēroju, ka izveidota speciāla mājas lapa šai kampaņai BaltaAkcija.lv Nopriecājos, ka arī Latvijā beidzot attīstās kampaņu lapas kā landing page drukātiem materiāliem. Lai arī izpildījums ir gana labs, tomēr prasījās mazliet vairāk informācijas par šo piedāvājumu, bet citādi lieliski vērsts uz apmeklētāja rīcību – sazināties tālāk ar uzņēmuma pārstāvi. (Diemžēl SEO = 00)
Latvijas banka un tās apmeklētāju centrs
Par finanšu pakalpojumiem un naudu kopumā iepazīties iesaku Latvijas Bankas izveidotajā apmeklētāju centrā „Naudas pasaule” Pirms doties turp, iepriekš vajag reģistrēties. Ar lielu pārsteigumu ieraudzīju, ka Latvijas bankas mājas lapai ir nomainīts dizains. Iepriekšējo dizainu var atrast vien Internet arhīvā, tomēr tas šķieta piemērotāks. Jaunajā dizainā galvene ir gaumīga, savukārt pārējais satura dizains ir diezgan smagnējs, interesanti realizēta izvēlne. Tomēr subjektīvais viedoklis, ka vismaz dizaina ziņā LB mājas lapa ir atmesta krietni atpakaļ.
Never would have thunk I would find this so inisdpnesalbe.
Grade A stuff. I’m uunqseitonably in your debt.