Reklāmas vs. nereklāmas

Radošas reklāmas vienmēr ir patīkami skatīties, klausīties un visādi citādi uztvert. Pēdējā laikā patīkami pārsteidz SEB bankas reklāmas – it sevišķi pēdējā (ar dziesmas vārdiem Work, work – skatāma YouTube), kurā mūzikas motīvā ievīta interesanta, bet man līdz šim nezināma dziesma – tagad gan zinu: “Hard work” by “The Sun Harbour Chorus”. Šo reklāmu autors ir reklāmas aģentūra “Lowe Brindfors” no Zviedrijas. Aģentūras reklāmas kampaņas varat skatīt viņu mājas lapas sadaļā “Campaigns“.

 Veroties kustībā pret sliktu reklāmu “Badad.lv“, tā vien šķiet, ka Latvijā ražotas kvalitatīvas reklāmas vēl ilgi nebūs, jo teju katrai reklāmai tomēr ir kādi trūkumi un komentētājiem pietiek daudz laika citu darbu kritikai, nevis savu darbu jaunradei. Acīmredzami, ka mazām reklāmām (piemēram, hamburgeru reklamēšanai veikalu tīklā) radošās jaudas ideju un gala rezultāta izveidei ir nepietiekama – mazs tirgus, mazs budžets, maz laika, maz resursu. Visa kā mums maz, tomēr atsevišķas Latvijā tapušas reklāmas ir burtiski kliedzošas (pāris minūtes www.badad.lv un apjautīsi, par ko es runāju) un tādi “piemēri” nozarei kopumā labu nedara.

3 thoughts on “Reklāmas vs. nereklāmas

  1. Helmuts

    mēs, Latvija, vnk esam pārāk mazi un jauni, lai radītu ko graujošu.
    šito SEB klipu skatījos un uzreiz bija skaidrs ka to nedz filmējis nedz izdomājis latvietis.
    cerība uz jaunajiem speciem un aģentūrām, kur veco firmu bosu dzelžainais tvēriens nesamaitās kādu krutu ideju ;)

  2. Edgars Koroņevskis Post author

    Helmut, to es arī jau saku, ka pārāk mazi, pārāk maz resursu, pārāk maz pieredzes varenākiem darbiem – skaidra lieta, ka reklāma nāk no citām zemēm, tas uzreiz skaidrs, bet gadās, ka arī LV speciālisti pārsteidz, turklāt patīkami :)

Comments are closed.